
תקשורת > שיווק > משבר

כשחברות הסלולר משמשות גם כמשווקות אגרסיביות של מכשירים סלולריים, הן עלולות להיות במוקד הסערה. והנה, למרות שאתמול (28/7) שודרה כתבה של נגה ניר-נאמן בחדשות ערוץ 10, ובה רשימה של המכשירים שפולטים את הקרינה הגבוהה ביותר –לא צוין השיוך של המכשיר לחברה המשווקת אותו. מדוע? מכיוון שחברות הסלולר מנהלות את המשבר בחכמה.
כך היה גם במשבר רמדיה. כל חברות המזון לתינוקות חדלו מלפרסם. כמובן, התגובה הסולידרית הייתה שהן לא מנצלות באופן ציני את המשבר. בפועל, כל ענף המזון לתינוקות סבל באותה תקופה, והדבר התבטא במכירות. פרסום של חברה מתחרה במקביל למשבר, עלול היה לשייך אותה כפזיזה וכנצלנית – תכונות ששויכו לחברת רמדיה באותה תקופה.
נכון, לא יהיה משבר ברכישת מכשירים סלולריים בארץ. אנחנו מכורים מדי מכדי להפסיק רק בגלל כמה הנחיות לנקיטת זהירות. ולכן, חברות הסלולר יכולות לנצל משבר זה ולמנף זאת לכדי הזדמנות עסקית. כך למשל, החברה הראשונה שתכריז על הפסקת מכירת מכשירים בעלי קרינה קיצונית והחלפתם במכשירים מופחתי קרינה במחיר מבצע – תרוויח. זאת ועוד, חברה שתפרסם ביוזמתה את הקרינה של המכשירים במקום מובלט, גם בפרסומות, ללא התניה של המחוקק – גם היא תיתפס כאמינה יותר וככזו הדואגת ללקוחותיה. בידול וראשוניות, במיוחד בשוק שאין בו באמת תחרות אמיתית בין החברות – יוצרים את התדמית ומשם גם את הרווחים.
חברות הסלולר עושות בחכמה בהחלטתן לשתוק כעת, עד שהמשבר יחלוף. החוכמה האמיתית תבוא לידי ביטוי כשהן יחליטו לדבר ונוכל לבחון אם יש להן משהו חדש להגיד.
.
>>> המאמר פורסם ב:
Reader - 28.7.08
NFC - 29.7.08
ישראל היום - מכתבים למערכת - 30.7.08 (תמונה עליונה מתחת)
הארץ - מכתבים למערכת - 5.8.08 (תמונה עליונה מעל)
>>> עוד על משברים:
אומרים yes לשירות ולאחריות - 15.10.07